V letním období

1. Autem k boudě

Počátečním místem popisu je parkoviště „Strážné Lom“, které je 1,5 km dále za obcí Strážné ve směru od Vrchlabí. U závory na začátku parkoviště začíná podrobný popis:

• 0 km závora na začátku parkoviště, přejet parkoviště přes mostek do lesa do kopce
  • 0,9 km začátek louky pokračovat doleva podél louky ke Hříběcí Boudě
  • 6,3 km odbočka na chatu „Spořitelna“, pokračovat stále rovně
  • 6,4 km odbočka na Grohmanovu Boudu, pokračovat rovně po horním okraji louky
  • 6,6 km odbočka do „Komína“ pěší zkratka na Klínovku, vozem pokračovat rovně
  • 7,4 km odbočka na Dvorskou Boudu, pokračovat stále rovně po horním okraji louky
  • 7,8 km Chalupa na Rozcestí, odbočit prudce doleva na lesní cestu lemovanou klečí. Od Chalupy na rozcestí je cesta k Nové Klínovce ve špatném stavu. Je však s opatrností sjízdná i pro běžné osobní vozy.

Pokud k nám nemusíte nutně autem, zaparkujte ve Strážném Lomu a přijďte k nám pěšky. Cesta je krásná…

2. Autobusem nebo autem do Strážného Lomu a dále pěšky

Z Autobusového nádraží ve Vrchlabí jede malý autobus do konečné zastávky „Strážné Lom“. Tento autobus zpravidla navazuje na autobus z Prahy. Ve Strážném Lomu je parkoviště, přes léto zdarma, nehlídané. Z parkoviště jděte přes mostek, nahoru podél potoka. Po 200m se hlavní cesta prudce stáčí doprava nahoru, vaše trasa pokračuje rovně po lesní asfaltové cestě dále rovně podél potoka. Mírně vzhůru pokračujte po lesní cestě cca. 2,5 km, kde je točna a parkoviště. Zde cesta pro auta končí a trasa pokračuje po pěšině stále po pravém břehu potoka. Po 1,5 km dojdete k mostku přes potok, který přejděte. Nyní stoupejte stále vzhůru lesní pěšinou, až se napojíte na cestu se zelenou turistickou značkou. Doprava, vzhůru stále vpřed dojdete po chvíli na Klínové Boudy. Nová Klínovka je poslední bouda na louce napravo od cesty. 6 km chůze, 1,5 hodiny. Cesta je krajinově velmi vděčná, lze na ní obdivovat tůně a obří hrnce v Klínovém potce. Není vhodná pro kočárky a kola. Cesta není značena, ale je orientačně snadná.

3. Autobusem nebo autem do Špindlerova Mlýna a dále lanovkou nebo pěšky

V létě je možné zdarma parkovat na parkovišti „Labská“ (první vpravo od silnice). Ostatní parkoviště jsou hlídaná a placená cca 150 Kč/den. Do Špindlerova Mlýna jezdí z Prahy pravidelně autobus z Černého Mostu.

Lanovkou a dále pěšky

Z parkoviště nebo autobusového nádraží pokračujte přes centrum Špindlerova Mlýna do Svatého Petra ke spodní stanici lanovky. Ta jezdí v od května do září pravidelně ve 30 min. intervalech od 8 do 18 hodin. Od horní stanice lanovky pokračujte po modré značce k Boudě na Pláni, odtud po zelené značce na Klínové boudy. Nová Klínovka je poslední bouda na louce po pravé straně. Pěšky cca. 5 km, 1 hodina chůze.

Cesta úbočím Stohu (nejkrásnější vyhlídková cesta k nám)

Ze Špindlerova Mlýna po modré značce přes sjezdovky ve Svatém Petru a dále úbočím Stohu až k bývalé Klínovce. Odtud 500 metrů dolů po cestě k Nové Klínovce. Posledních 200 m po zelené značce.

V zimním období

1. Autem nebo Autobusem do Špindlerova Mlýna, odtud s pomocí lanovky, nebo celé na lyžích

Z Prahy jezdí do Špindlerova Mlýna přímý autobus z Černého Mostu. Vlastní vůz lze zdarma zaparkovat na parkovišti Labská. Odtud pěšky k lanovce na Pláň. Lze také zajet autem až k lanovce, vyložit děti, manželky a zavazadla a vrátit se zaparkovat na Labskou. Lanovka jezdí v zimě od 8 do 16 hodin, v pátek speciální večerní jízda v 19. Později lze využít lanovku Hromovka, na které je večerní lyžování do 21.hodin. Na vrchol pláně je to však další 1 km po modré sjezdovce. Od horní stanice lanovky na Pláň jeďte po zimní lyžařské cestě 4 km na Klínové boudy. Nová Klínovka je poslední bouda vpravo na louce. Večer svítí halogenové světlo. Na lyžích jeďte ze Špindlerova mlýna po Krkonošské magistrále přes rozcestí Nad Krásnou plání na Klínové Boudy. Nová Klínovka je poslední bouda vpravo na louce. Večer svítí halogenové světlo.

2. Autem do Strážného Lomu, dále na lyžích

Auto lze zaparkovat na v zimě hlídaném parkovišti ve Stážném Lomu 1,5 km za obcí Strážné ve směru od Vrchlabí. Poplatek 50 Kč/den. Odtud na lyžích po červené značce 1 km ke Hříběcí boudě, odtud po modré značce na Friesovy boudy a dále po Krkonošské Magistrále k nám. Cca 6 km.

3. S využitím našich sněžných dopravních prostředků

Ze strážného lomu

Rolba – 900 Kg materiálu nebo osob 2.000 Kč
Skútr s vlekem – 2 až 3 osoby + zavazadla 500 Kč

Od horní stanice lanovky na Pláň

Rolba – 900 Kg materiálu nebo osob 1.500 Kč
Skútr s vlekem 2 až 3 osoby + zavazadla 400 Kč

Při vytížení sněžného prostředku i pro cestu dolů je cena výhodnější.